Japó - Museu Etnològic de Barcelona

Tot plegat va començar pels volts de l’any 2005, quan es celebrava l’any Verne, i l’Ignasi Potrony va dissenyar el projecte “La Volta al Món en 80 Contes” per al Museu Etnològic (www.museuetnologic.bcn.es). D’aleshores ençà participo, junt amb altres narradors, en una experiència que sempre ha tingut quelcom de “casa meva”.

Mireu, tot i portar els anys que porto, i tal com em passa a casa meva, tinc dies i dies. I divendres era un d’aquells desconcertants. No sabia què explicar. Em tocava una sessió per a nois i noies de 1er de Batxillerat, del Centre d’Estudis Roca de Barcelona i, d’entrada, només sabia la seva edat: 16-17 anys. Va arribar el moment (això passa a totes les sessions, oi?) i vaig haver de parlar:

– Estic desorientada… No sé què explicar-vos.

Silenci, riure.

Llavors, em van donar ells la benvinguda a mi, em van acollir en el seu grup i, a partir d’aquí tot va anar bé: un conte darrera l’altre, les seves històries i les meves; caminem, riem, mirem; em conviden al seu Centre d’Estudis, em demanen més històries, s’acaba el temps d’estar junts, i marxem…

Noies, nois! Si llegiu aquest blog, us dono les gràcies per aquest regal! M’heu fet recordar que només quan m’atreveixo a dubtar, sé el què he de dir.

